ELULINE

Perega Linnanmäkki , kas tasub minna?

Mõtlesime juba eelmine suvi, et  lastega võiks minna Soome Linnanmäki lõbustusparki, aga iga kord on aeg kuidagi käest ära lennanud ja talvel leidsin end mõtlemast, et pagan, jälle jäi käimata.

Seekord Marimell kuidagi muuseas mainis, et nad lähevad ja ma võtsin muidugi kohe sõnasabast kinni, et tavai, millal lähete, me tuleme ka. Seltsis ikka segasem.

Alustasime oma teekonda Tallinnast Helsingi Viking Line Mariellaga. Kajut oli mega suur, see tekitas alustuseks kohe hea emotsiooni, kuigi me seal palju aega ei veetnud. Tõttasime kohe bufeesse sööma, sest see oli meil ka võetud.Päris tõsiselt, võtke see buffee, toiduvalik on väga rikkalik!

Meie üllatuseks oli söömiseks aega 1,5 tundi, aga teada saime selle alles siis, kui meid reaalselt välja aeti. Selline turbo-söömine koos lastega, no ausalt ka, ei meeldinud üldse, aga ega see minu otsustada pole. Kui on nii siis on nii, teinekord teab lihtsalt arvestada. Aga kuna laeva pilet on veidikene soodsam kui Viking Line Xpressiga siis tuleb sellega leppida ja see oli meie endi valik.PS!Hetkel saab Helsingisse al 25.- reisija+ auto ja alla 12a reisivad koos täiskasvanuga TASUTA!

Pärast sööömist pidime veel 1,5 tundi oma aega laeva peal sirgeks lööma.

Õnneks on laeval mängunurgad ja suvel on tehtud laeva konverentsisaalidest mängumaa. Lapsed saavad seal küll mängitud ja aega parajaks tehtud, et sõit kiiremini läheks. Meie omad siis vedelesid tunnikene pallimeres.

Laevalt maas, vurasime otsejoones hotelli. Seekordseks ööbimispaigaks oli meil Radisson Blu Aleksanteri. Soovitame soojalt. Hotell asub sadamast autoga sõites vaid seitsme minuti kaugusel ja kõik asjad on käe-jala juures olemas, mega mugav.

Ainukene asi, mis on Soomele vist omane, et kesklinnas on parkimisega äärmiselt keeruline.

Saime parkida tänava lõppu ühte parklasse, kus ööpäev maksis 21 eurot, tänaval aga pidi parkimine mitu korda kallim olema.

Hotell oli väga mõnus ja vastuvõtt soe. Võtsime Family Roomi, kus laste jaoks oli siis lahti tehtud diivan ja meil turbo suur voodi 2 x 2,10 m. Õhtul voodisse minnes veel naersime, et raudselt magame kõik koos siin, sest mahtusimegi neljakesi sinna kenasti ära. Aga lõpuks magasime kõigest kolmekesi, kuna Karlikene tahtis nii väga kaisus magada.

Mõte oli hommikul magada võimalikult kaua, et lapsed saaksid korralikult välja puhata eelseisvaks päevaks ja ise muidugi ka.

Aga tahad sa, mis tahad – lapsed olid juba enne kaheksat üleval. Pika jutu peale, et kell veel vähe, pikutame veidikene, sai vaikust nautida kuni üheksani.

Seadsime sammud hommikusöögi suunas. Mulle väga-väga meeldib Radisson Blu Aleksanteri hommikusöögi väljapanek. Mõnusalt kodune ja hubane. Hommikusöök nagu hommikusöök ikka munapuder, peekon, viiner, ühte sorti muna, puder, hommikuhelbed, vorstid-juustud-kala, värske valik jne. Meie jäime rahule ja kõhu sai kenasti täis.

Pärast hommikusööki läksimegi kohe Linnanmäki parki, kus ühtlasi saime kokku Marimelli perega. Muidugi tore on see, et ainsatki pilti me koos mälestuseks ei teinudki, sest kukkus välja nii, et käisime atraktsioonidel eraldi.

Mis on lahe, et ennem kui hakkate Linnanmäki tulema siis vaadake järgi kodulehelt, millistele atraktsioonidele saab minna ka alla 100cm lapsed koos vanemaga. Õnneks Karl on meil 104 cm ja saima ikkagi enamus tema pikkusele atraktsioonid läbi käia ja oli väga vahva.

Seal, kus oli pikkust üle 120 cm vaja, käis Kristo Hansuga kahekesi.

Kui välja tuua mis meile enim meeldis , teate, seda on nii keeruline öelda, kuna nad tahtsid kõikide peale uuesti minna.
Seega seal on tõesti mega tore!

Linnanmäki juures on hea, et sissepääs on täiesti tasuta ja kohapeal on kolm mänguväljakut, mida saab ilma raha raiskamata kasutada ja üheksa tasuta atraktsiooni. Ja kui tahad käia ka teiste peal, on mitmesuguseid käepaelu võimalik soetada. Meie võtsime endale siis 39eurose käepaela, millega sai minna igalepoole.

KUIDAS OLI JÄRJEKORDADEGA?

No nagu ikka lõbustusparkides, siis ka Linnanmäkis on järjekorrad, sõltuvalt atraktsioonist muidugi. Õuduste maja järjekorras seisime, ma usun, liialdamata 25 minutit. Teiste atraktsioonide järjekorrad olid lühemad, aga alla kaheksa minuti ei jäänud ükski. Kuid see ootamine oli seda väärt – lapsed said super emotsiooni ja ütleme nii, et endalgi oli tohutult tore.

KOHAPEALNE SÖÖK

Variante on palju. Kohapeal on mitu restorane, kust saab kõhu head-paremat täis.

Burgerirestoran, salati-varda restoran, lihapalli- ja kartulipudrurestoran, kus meie peatusime, et lastele natukenegi tervislikumat sööki anda ja sooja toitu lõuna ajal. Söök oli üllatavalt hea.

Väike ports maksis kaheksa eurot, mis sisaldas viit lihapalli, salatit, kastet ja kartulipudru, ja suur maksis 13,90, sisaldades 10 lihapalli, salatit, kastet ja topelt hunnikut kartulipudru.

Aga neid söögikohtasid oli veel ja veel. Vahepaladeks võtsime igasuguseid jäätiseid, popkorni ja muidugi ei puudunud meie menüüst ka suhkruvatt.

Auto parkisime 4,5 tunniks, mis oli täpselt paras aeg lastega möllamiseks, nemad on lõpuks väsinud ja ise oled ka muidugi. Aga tervet lõbustusparki ei jõua ikka läbi käia, sest tegemist seal jagub ja on piisavalt suur, et teinekordki uuesti tagasi tulla.

Kui juba Soomes olime, astusime muidugi läbi ka Ikeast, mis kahjuks valmistas pettumust – aastatega on hinnatase tõusnud juba sama kõrgele, et põhimõtteliselt pakub konkurentsi Aatriumi toodetele. Seega lahkusime sealt vaid mõne köögitarvikuga.

Siis käisime veel Pentali Outletis, kus on igasuguseid sisustuspoode, Villeroy Boch jms. Sealtki saime nipet-näpet omale.

Ühesõnaga pika jutu kokkuvõtteks. Kui minna Soome, siis minna Viking Line XPRSiga ( kuna on lühem sõit ja saad rahulikult sööki nautida). Ööbida Radissonis ja Linnanmäki on kohustuslik paik nii lastele kui täiskasvanutele. Meie jäime väga rahule ja kindlasti lähme järgmisel aastal uuesti!