TERVIS & TRENN

Palavik, palavik – mine minema!

Palavik, palavik – mine minema!

 

Tegelikult on mind viimased kolm kuud kimbutanud keha tavatemperatuurist kõrgem temperatuur, mis jääb sinna 36,9–37,3 vahele.

On ka päevi, kus palavikku pole, aga see on kõigest 1–4 päeva kuus.

Palavik ei ole nakkav, vaid mu kehale lihtsalt midagi ei meeldi ja ta streigib.

Verd olen käinud andmas, kilpnääret on kontrollitud, verekülvi võetud. Leiti ainult, et valged verelibled on veidikene kehvemas seisus kui enne, aga ei ole vaja muretseda.

 

Okei, ärme siis muretse. Aga peavalud ja mu meeletu unevajadus? Öeldakse, et puhka, söö ja liigu. Okei. Mida ma siis teen? Ma magan öösel keskeltläbi 9–11 tundi, pluss, kui saan, ka lõunal 1–1,5 tundi. Käin aktiivselt trennis ja toitun väga tervislikult. Suhkrut tarbin minimaalselt. Kaal on taas kord 3-4 kg langenud, aga tahaks loota, et vee arvelt. Või sellest, et olen piisavalt aktiivne.

Peale selle andis trennis olles ranne ka alla. Jah, käis nõks ja järgmine päev ei saanud kätt ei ühte- ega teistpidi liigutada. EMOs öeldi, et lihtsalt ülekoormus, kanna ortoosi ja kui nädalaga korda ei lähe, siis mine ortopeedi juurde.

Mõeldud-tehtud, praeguseks ortoosi iga päev ei kasuta, aga käsi ikka valutab ja trenni teen läbi valu, ilma toetuseta muidugi ei saaks seda üldse teha.

Kui keegi nüüd mõtleb nõua anda, et ära tee siis trenni… Päriselt, nalja teed või?

Võtta ära minult ainukene tegevus, mis paneb mu silmad särama, mis paneb mind tundma elusana ja annab jõudu juurde, et saavutada, mida ma soovin.

 

Lihtsalt tahan öelda, et meie arstisüsteem on Eestis ikka ulme, panin aja ortopeedile ja sain alles 9. detsembriks. No see on küll tase. Aga mis ma ikka virran, see ju tavaline ja ega ma mingi erand pole. Eks siis ootame ja vaatame, mis detsembris mu käekene teeb, ehk on tugevaks saanud hoopis.

Keha arengust on endal muidugi keeruline rääkida, kuid trennid on rasked ja võimsad, naudin igat hetke, olenemata sellest, et mõnikord mõtlen, et kas suurest pingutusest hakkan ropsima või kukun põrandale pikali. Aga see kõik on seda väärt. Pea püsti ja alati edasi!

5 kommentaari

  • PilleRiin

    Sa oma onkoloogile oled ikka asjast rääkinud? Kaalulangus, pidevad väikesed palavikud, peavalud ja väsimus.

  • Kätriin-Eliis

    Nii kurb on lugeda, et ma ei ole ainus. Mitte sellepärast, et ma tahaks olla ainus, aga tean, kui pagana väsitav on see arstide vahet sõelumine, kui midagi ei leita.
    Mind kimbutab palavik juba 1,5 aastat. Tehtud igasugused analüüsid, testid, uuringud. Isegi radioaktiivset ainet süstitud, aga midagi ei leita.
    Nüüdseks olen sealmaal, et arst juba mitu kuud e-kirjadele ei vasta. Viimane kiri oli umbes selline, et nemad ka enam ei tea.
    Nüüd siis võtsin vastu otsuse, et mis seal ikka.. eiran… Vaatan, mis juhtub.
    Kraadiklaasi võtan ainult siis kätte, kui tõesti tunne, et enam üldse ei jaksa.

  • Maik

    Uut tüüpi koormuste ja treeningmahtude juurde liiga kiiremni asumisel tekib kehal mitmeid kroonilisi kurnatusi (olgu see mõne liigese, mineraali või muu ainevahetuse sümptomina väljendatud). Ilma EMOs regeerimist vajavate kahjustusteta valutav ranne on selge näide. Äkki on üldine väismusseisund umbes võrreldav ja keha reageerib sellele palavikuga?

    Elu pole võistlus, soovitan sellistes olukordades alati tempo alla võtta. Ei, ära jäta trenni. Vormi säilitamiseks piisab tõenäoliselt 30% senise koormuse säilitamisest. Ise võtan väsimuse puhul vähemalt pool koormust maha, valu või ebamugavustundega liigeseid-lihaseid proovin 2, 3 või 6 nädalat üldse mitte kasutada (päris valu või tugevalt vigastatud liigese puhul ka 6 kuud või isegi kolm korda kauem), sest tahan ka 40 aasta pärast vähemalt elementaarset füüsist omada. Rõõm tegevusest ja topeltrõõm hiljem samade koormuste juurde on alati säilinud 🙂

  • Kristiina

    Soovitan kasvõi tasuliselt (ilma saatekirja vajaduseta) füsioterapeudi juurde aeg panna. Saab ehk juba esmased testimised ja juhised kiiremaks paranemiseks.

Vasta Kristiina-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga